Home / Tanie auta / TOP 5 najlepsze silniki pod LPG — które jednostki są „królami gazu”?

TOP 5 najlepsze silniki pod LPG — które jednostki są „królami gazu”?

Instalacja LPG to jeden z najtańszych sposobów na jazdę w 2025 roku. Jednak nie każdy silnik dobrze znosi gaz — niektóre potrafią sprawiać drogie problemy, a inne robią 300–500 tys. km na LPG bez marudzenia.
W tym rankingu znajdziesz najlepsze silniki pod LPG, które słyną z trwałości, prostoty i niskich kosztów serwisowania.


🥇 1. Toyota 1.6 / 1.8 VVT-i (seria 1ZR, 2ZR)

Najlepszy benzyniak do gazu na rynku

Dlaczego TOP 1?

  • fantastyczna trwałość
  • świetna współpraca z LPG
  • niskie spalanie (7–8 l LPG)
  • zero turbo, zero bezpośredniego wtrysku → zero problemów

Modele: Corolla, Auris, Avensis, Prius (starsze), CH-R
Koszt montażu LPG: 3500–4500 zł
Awaryjność: ⭐⭐⭐⭐⭐ (bardzo niska)


🥈 2. Opel 1.6 8V / 1.8 16V (X/Z16XE, Z18XE)

🛠️ Legenda prostoty – idealny do taniej jazdy

Zalety:

  • żeliwny blok → bardzo trwały
  • prosta konstrukcja, tanie części
  • świetnie znosi LPG bez modyfikacji

Modele: Astra G/H, Vectra B/C, Zafira, Meriva
Koszt montażu: 3000–4000 zł
Awaryjność: ⭐⭐⭐⭐


🥉 3. Renault 1.4 / 1.6 16V (K4J / K4M)

🚗 Bardzo popularny, bardzo trwały

Dlaczego warto?

  • idealne przystosowanie do gazu
  • wielopunktowy wtrysk
  • prosta konstrukcja
  • tanie części i serwis

Modele: Clio, Megane, Scenic, Dacia Logan/Sandero
Koszt montażu: 3000–3800 zł
Awaryjność: ⭐⭐⭐⭐


4. Honda 1.8 i-VTEC (R18)

🏎️ Mocniejszy, dynamiczny i gaz uwielbia

Zalety:

  • świetna dynamika
  • bardzo trwała jednostka
  • pełna kompatybilność z LPG przy dobrej regulacji

Modele: Honda Civic VIII/X
Koszt montażu: 3500–4500 zł
Awaryjność: ⭐⭐⭐⭐☆


5. Mitsubishi 1.8 / 2.0 / 2.4 MIVEC

🌋 Solidne silniki dla fanów japońskiej motoryzacji

Dlaczego w TOP 5?

  • bardzo trwałe, dopracowane jednostki
  • świetna tolerancja LPG
  • dostępne w wielu budżetowych autach

Modele: Outlander, Lancer, ASX
Koszt montażu: 3500–4800 zł
Awaryjność: ⭐⭐⭐⭐


📊 Tabela: TOP 5 silników pod LPG – trwałość, koszty i ocena ogólna

MiejsceSilnikTrwałośćKompatybilność LPGKoszt montażuOcena ogólna
🥇 1Toyota 1.6/1.8 VVT-i⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐3500–4500 zł9.8/10
🥈 2Opel 1.6/1.8⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐3000–4000 zł9.4/10
🥉 3Renault 1.4/1.6⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐3000–3800 zł9.1/10
4Honda 1.8 i-VTEC⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐3500–4500 zł8.9/10
5Mitsubishi MIVEC⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐⭐3500–4800 zł8.8/10

🎯 Dlaczego te silniki są najlepsze do LPG?

✔ wielopunktowy wtrysk (brak problemów z bezpośrednim wtryskiem)
✔ brak turbosprężarki (mniej temperatury = dłuższe życie na gazie)
✔ prosta konstrukcja
✔ tanie części
✔ ogromna dostępność używanych części
✔ udowodniona trwałość przy dużych przebiegach


🔧 Silniki, których NIE poleca się do LPG

❌ TSI / GDI / EcoBoost (bezpośredni wtrysk → drogie instalacje)
❌ BMW N20 / N46 (awarie + słaba trwałość zaworów na LPG)
❌ Mazda SkyActive (problemy z temperaturą)


Podsumowanie

Jeśli chcesz jeździć taniej niż kiedykolwiek, instalacja LPG to świetny wybór. Najtrwalszymi silnikami do gazu pozostają jednostki:
👉 Toyota 1.6 / 1.8
👉 Opel 1.6 / 1.8
👉 Renault 1.4 / 1.6
👉 Honda 1.8
👉 Mitsubishi MIVEC

Tagi:

Jeden komentarz

Zostaw odpowiedź

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *