Awaryjność kół dwumasowych

 

CO NAJCZĘŚCIEJ ULEGA ZUŻYCIU?

Koło dwumasowe zbudowane jest z dwóch kół zamachowych, połączonych tłumikiem drgań skrętnych. Dzięki niemu, tarcze mogą się skręcać względem siebie nawet o 120 stopni. Pomiędzy tymi masami zamontowane są sprężyny, które umożliwiają wzajemne wibracje obu części. Elementy koła dobrane są tak, aby wygaszały wibracje pochodzące z silnika.

Dwumasowe koło zamachowe jest elementem dość zawodnym. Niektóre modele kół dwumasowych potrafią zepsuć się nawet po przebiegu 60-100 tys km. Zużycie koła dwumasowego polega na pojawieniu się luzów pomiędzy współpracującymi elementami. Wyrabiają się łożyska, sprężyny stają się krótsze, pozostawiając ruchom koła zbyt wiele swobody.

 

NAJCZĘSTSZYMI OBJAWAMI USZKODZENIA KOŁA DWUMASOWEGO SĄ:

  1. hałas wydobywający się podczas zapłonu i wyłączania silnika
  2. drgania wydobywające się podczas pracy silnika na biegu jałowym
  3. nierówna praca silnika
  4. drgania przenoszone na karoserię
  5. wszelkiego rodzaju hałasy wydobywające się z okolicy skrzyni biegów

Załączone zdjęcia przedstawiają zużycie koła dwumasowego objawiające się poprzez popękane sprężyny, podkładki, gwiazdki, trzpienie oraz zepsute łożysko.
Copyright © 2011 dwumas.pl. Wszelkie prawa zastrzeżone.